Yunanistan’da tren faciası ‘Geliyorum’ dedi
Yunanistan’ı boğan tren faciasının ardından demiryolu işçileri greve gitti. Sendikaların demiryollarındaki eksiklik ve eksiklikleri defalarca ilgili kurumlara bildirdiği ortaya çıktı.
Larissa kentinde 350 kişiyi taşıyan yolcu treni ile yük treninin kilometrelerce fark edilmeden birebir raylarda sorunsuz gittiği ortaya çıkarken, Başbakan Kiryakos Miçotakis de facianın insan kaynaklı olduğunu kabul etti. hata.
İki trenin kafa kafaya çarpışması sonucu başta vagonlarda yangın çıktı ve sıcaklığın 1300 dereceye ulaşması nedeniyle söz konusu vagonlara müdahale etmek mümkün olmadı. Vagonlardaki cesetlerin kimlik tespiti için DNA testi yapılırken, 10 kişinin izine hala ulaşılamadığı bildirildi.
Tren faciasıyla ilgili olarak Larissa istasyon şefi tutuklandı ve Ulaştırma Bakanı Kostas Karamanlis istifa etti. Başbakan Mitsotakis de dün gece kaza mahallini ziyaret ettikten sonra yaptığı açıklamada, “Sorumluluklar yerine getirilecek. Larissa’da duyulan ‘bir daha asla’ sözünün boş bir söz olmaması için çalışacağız. Söz veriyorum.” Hükümet sözcüsü Yannis İkonomi bugün yaptığı açıklamada, kazanın nedenlerini ve demiryolu projelerindeki ‘kronik gecikmeleri’ inceleyeceklerini söyledi.
Sendikalar: Yıllarca uyardık, yok saydık
Ancak bu açıklamalar kamuoyundaki öfkeyi yatıştırmaya yetmedi. Dün başlayan protesto gösterileri bugün de devam ederken, demiryolu işçilerinin başlattığı 24 saatlik grev nedeniyle demiryolu ulaşımı felç oldu.
Sendikalar, son facianın yıllar içinde iktidara gelen hükümetlerin ihmalkarlığının yol açtığını belirterek, “Maalesef sürekli dile getirdiğimiz tüm taleplerimiz, kadrolu personel sayısının artırılması, eğitim imkanlarının iyileştirilmesi ve en önemlisi de eğitim imkanlarının iyileştirilmesi yönündedir.” Modern güvenlik teknolojilerini tanıtan , göz ardı edildi.”
Başkent Atina’da metro işçileri de iş bırakma eylemi yaptı. Sendikadan yapılan açıklamada, demiryolu ağındaki benzer sorunların metrolar için de geçerli olduğu belirtilerek, “Yıllardır personel, teçhizat ve yedek parçada yaşanan büyük sorunlarla ilgili şikayetler dile getiriliyor ve bu sorunlar yükü büyük ölçüde artırıyor” denildi. çalışanlar hakkında”.
Yunanistan’ın devlete ait demiryolu şirketi Trainose, mali kriz sırasında özelleştirmeler çerçevesinde 2017 yılında İtalyan kamu şirketi Ferrovie Dello Stato Italiane’ye (FS) satılmış ve adı Hellenic Train olarak değiştirilmiştir.
Üç hafta önce bir uyarı mektubu yazıldı.
Demiryolları birliğinin devlet demiryolu şirketine ve Ulaştırma Bakanlığına üç hafta önce gönderdiği yazıda, elektronik güzergah sisteminin yirmi yıldır neredeyse çalışmaz hale geldiğine dikkat çekerek, “Müdahale için neyi bekliyorsunuz? Daha ne gerek var. gerçekleşmesi için?” sorusu olduğu ortaya çıktı.
Yaklaşık 500 kilometre uzunluğundaki Atina-Selanik hattında sendikaların ışık sinyallerinin yıllardır çalışmadığını ve insan hatası tehlikesini ortadan kaldıran Avrupa Tren Kontrol Sisteminin (ETCS) çalıştığını belirtmek gerekir. Tehlikede olan bir treni önleyen de devre dışı bırakılıyor ve tünellerdeki güvenlik ve ışıklandırma sistemleri yaklaşık 15 yıldır tam olarak çalışmıyor. aldıkları bildirilmektedir.
Yunan basınına göre, kazadan kısa süre sonra tutuklanan Larissa’nın istasyon şefi yaptığı açıklamada yolcu trenini bir hata sonucu yanlış yönlendirdiğini kabul ederken, sorumluluk üzerine düşeni yaptığını ancak orada olmadığını belirtti. felakete yol açan diğer boyutlardı.
AFP,rtr/BK,TY